måndag 3 juni 2013

En oväntad resa

Snart är det semestertider, vilket innebär väldigt mycket tid till fotografering :D
Jobbar den här veckan sen blir det tre veckor med lite projekt jag har ;)

Foto:
I fredags efter jag hade slutat på jobbet och var på väg hem till Sollefteå, där jag tillbringade helgen, så fick jag ett samtal av Tony att jag skulle stanna till på en kanothajk dom hade i helgen med några ungdomar. Jag stannade till där och vandrade genom skogen.
Väl framme vid sjön så var det precis solnedgång och perfekt ljus för fotografering :D som tur är har jag ju alltid min kamera till hands så ställde upp mitt stativ och började fotografera.
Efter en stund nere vid vattnet sa Alexander "Kolla på dina byxor!". Kollade ner på mina byxor som var helt grå av all mygg! Var helt sjukt mycket mygg där och efter ett tag klarar man inte av det! Fick ett litet utbrott där vid vattnet så fick avbryta efter ett tag och gå till elden istället ;)

När jag sedan tog in mina bilder på datorn upptäckte jag en massa fläckar på bilderna. Tänkte har jag en sån smutsig sensor i kameran helt plötsligt? Kollade lite närmare på dessa fläckar och insåg att till och med myggen var med på alla bilder! Så tog typ en timme i photoshop bara för att plocka bort alla myggor ;)
Men tur var iaf att jag blev nöjd med resultatet. Enjoy.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar